torsdag 21 mars 2013

Second hand, ridning och veterinären

Igår var en effektiv dag, så skönt! Först kom mina söta föräldrar hit och hjälpte mig att rensa i mitt källarförråd. Det blev en fullastad bil till en secondhandaffär, med böcker, kläder och köksgrejer. Fast det är lika fullt i källaren ändå, så får nog köra nåt mer lass. Eller två..

Sedan lämnade vi in ett urinprov hos veterinären. Lilla Pixie får kissa i en nyskurad låda med små kulor i, sedan sugen man upp kisset med en pimpett och lämnar in som ett vanligt urinprov. Lite meckigt är det då jag har två katter och två lådor, men det var bara att stänga in Busan och vänta tills Pixie varit och pudrat sin lilla näsa helt enkelt. Tyvärr såg urinen grönaktig ut, så veterinären var inte så positiv då hon såg det. Men kan ju hoppas att det var att jag sköljt ur rengöringsmedlet dåligt då jag städade lådan. :-( Nu ska det provet på odling så får vi se om det visar något denna gång med.

På kvällen var det dags för stallet och en ridtur i mörkret. Joppe var pigg som tusan och tyckte att det var mer än roligt att galoppera i full fräs på åkern där vi red. Jisses! När jag kom hem blev det en dusch och film i soffan med Pixie. Då tänkte jag att efter denna effektiva dag (för att vara mig alltså) så borde jag ju somna gott. Men inte då, jag låg och vände och vred mig tills halv två.

4 kommentarer:

  1. Hoppas det inte är något allvarligt fel på din lilla kisse. Sömnlösa nätter är inte kul. Hela dagen blir seg efter.

    Ha det så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Great blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option?
    There are so many choices out there that I'm totally overwhelmed .. Any recommendations? Thank you!

    Review my web page sat keys

    SvaraRadera
  3. Lilla Pixie!
    Inte lätt att ta urinprov. Hoppas att det inte är något allvarligt. Är det kanske därför hon har kissat i sängen. När får du provsvar?
    Så roligt att hon tycker om att se på film!

    Kram till er!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Du blev nog överansträngd. Hoppas lilla Pixie blir bra och att hon slipper det här kissandet. Ha en riktigt fin helg.

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!